חדשות

כנס HIPPY International 2019 מגיע לירושלים!

1 אפריל, 2019
אנחנו שמחים להכריז שכנס HIPPY International 2019 מגיע לירושלים! מ1-4 לאפריל, 2019, מנהלת תוכנית היפי הבינלאומית מרים ווסטהיימר ומנהלי היפי מכל רחבי העולם יגיעו לישראל למכון שבו התוכנית נוסדה כדי ללמוד, ללמד, לשתף, ולחגוג את הצלחתה ואת תרומתה של התוכנית ב50 שנים האחרונות.

תוכנית HIPPY USA חגגה 30 שנות פעילות וקיבלה ברכות מהילרי קלינטון!

1 נובמבר, 2018

לפני 30 שנה הכירה הילרי קלינטון, שהיתה אז הגברת הראשונה של מדינת ארקנסה, את תוכנית HIPPY של המכון. היא הביאה את התוכנית לארצות הברית, ומאז השתתפו בHIPPY USA מעל 16,000 משפחות. ראו למטה את הברכות של גב' קלינטון על אירוע חגיגת 30 שנה של HIPPY USA!

כנס נקרא יחד בערבית

כנס מנהלים ומורים ערביים ממזרח ירושלים במכון - "יחד נקרא בערבית" מתרחבת!

16 אוקטובר, 2018

ביום שלישי 16/10 אירחנו במכון כ -25 מנהלים ומורים מ 14 בתי ספר ערביים ממזרח ירושלים לחשיפת תכנית "יחד נקרא בערבית". תכנית "יחד נקרא בערבית ",פועלת זו השנה השנייה במזרח ירושלים בשיתוף עם משרד החינוך והעירייה, ומטרתה לקדם ילדים בכיתה א' אשר נמצאים בפער לימודי מול חבריהם. בשנה שעברה פעלה התכנית ב-30 כיתות, ולאור הצלחתה מתרחבת התכנית השנה ל- 90 כיתות. מנהלי בתי הספר הגיעו לשמוע ולהיחשף לתכנית שתגיע גם לבתי הספר שלהם.

בימים אלו אנו עובדים על פיתוח שלב ב' של התכנית , לכיתות ב'.

קרא עוד

White Ribbon, Black Pedagogy: Israeli Insights on German Child-Rearing Practices

תקציר:

Following its defeat in the Second World War, Germany began to reevaluate its cultural assets. Critiques of "black pedagogy" and its effects on child-rearing practices led to the liberalization of the German family. Parents and kindergarten teachers began to promote values such as responsibility and autonomy, and it appeared that "black pedagogy" would become a thing of the past. The present paper assesses this claim by engaging in a qualitative analysis of interviews with eighty Israelis who live in Germany, coupled with one hundred further responses to an online questionnaire. The findings suggest that, in contrast to the notion that child-rearing methods have changed, the troubling practices of the past have persisted. While confirming the presence of values such as autonomy, politeness and pacifism, respondents reported on the stubborn presence of blind obedience to disciplinary measures aimed at preserving order. After presenting those findings, the paper assesses the effects of this persistent pedagogy, finding both a lack of creativity and lack of empathy in German adults. In the child-rearing practices of the early 21st century, Israelis see characteristics that may have provided fertile ground for the Holocaust. They perceptively discern the character traits that allowed ordinary Germans to collaborate with the Nazi regime. It may be that the Israeli cultural trauma magnifies those perceptions, but the respondents insist that traces of black pedagogy can still be found in Germany today. Some even fear that if this pedagogy persists, it could once again lead to a repeat of what happened during the Third Reich; this time, in the seemingly multicultural and modern liberal country of Germany.

Last updated on 02/27/2018