Table of Contents

חדשות

כנס HIPPY International 2019 מגיע לירושלים!

1 אפריל, 2019
אנחנו שמחים להכריז שכנס HIPPY International 2019 מגיע לירושלים! מ1-4 לאפריל, 2019, מנהלת תוכנית היפי הבינלאומית מרים ווסטהיימר ומנהלי היפי מכל רחבי העולם יגיעו לישראל למכון שבו התוכנית נוסדה כדי ללמוד, ללמד, לשתף, ולחגוג את הצלחתה ואת תרומתה של התוכנית ב50 שנים האחרונות.

תוכנית HIPPY USA חגגה 30 שנות פעילות וקיבלה ברכות מהילרי קלינטון!

1 נובמבר, 2018

לפני 30 שנה הכירה הילרי קלינטון, שהיתה אז הגברת הראשונה של מדינת ארקנסה, את תוכנית HIPPY של המכון. היא הביאה את התוכנית לארצות הברית, ומאז השתתפו בHIPPY USA מעל 16,000 משפחות. ראו למטה את הברכות של גב' קלינטון על אירוע חגיגת 30 שנה של HIPPY USA!

כנס נקרא יחד בערבית

כנס מנהלים ומורים ערביים ממזרח ירושלים במכון - "יחד נקרא בערבית" מתרחבת!

16 אוקטובר, 2018

ביום שלישי 16/10 אירחנו במכון כ -25 מנהלים ומורים מ 14 בתי ספר ערביים ממזרח ירושלים לחשיפת תכנית "יחד נקרא בערבית". תכנית "יחד נקרא בערבית ",פועלת זו השנה השנייה במזרח ירושלים בשיתוף עם משרד החינוך והעירייה, ומטרתה לקדם ילדים בכיתה א' אשר נמצאים בפער לימודי מול חבריהם. בשנה שעברה פעלה התכנית ב-30 כיתות, ולאור הצלחתה מתרחבת התכנית השנה ל- 90 כיתות. מנהלי בתי הספר הגיעו לשמוע ולהיחשף לתכנית שתגיע גם לבתי הספר שלהם.

בימים אלו אנו עובדים על פיתוח שלב ב' של התכנית , לכיתות ב'.

קרא עוד

יחידת סקרים והערכה

מנהלת היחידה: רחל ואן קאופמן

יחידת הסקרים והערכה במכון מבצעת סקרים ומובילה ביצוע של מחקרי הערכה, בדגש על מחקרי הערכה מעצבת. במסגרת מחקרים אלה היחידה עורכת תהליכי אבחון ומיפוי צרכים, או תהליכי אבחון ארגוני, בוחנת באופן מעמיק סוגיות ממוקדות מתחום החינוך והחברה ומלווה ביצועי מיזמים חברתיים, בעיקר בתחום החינוך.

נוסף לתרומת פעילות היחידה להעמקת הידע אודות החינוך בישראל בכלל וההשכלה הגבוהה בישראל בפרט, יחידת הסקרים והערכה מבקשת לרתום כלים אקדמאים לטובת עשייה חברתית, וסיוע לאוכלוסיות מוחלשות.

להלן עיקר פעילות היחידה בשנים האחרונות:

  • סקר שביעות רצון הסטודנטים לתואר בוגר ומוסמך משרותי האוניברסיטה העברית

    • מאז שנת 2013 יחידת הסקרים והערכה עורכת את  סקר שביעות הרצון מרמת שירותי האוניברסיטה העברית בירושלים בקרב תלמיד הבוגר והמוסמך. הסקר מתבצע עבור דיקנט הסטודנטים ורקטור האוניברסיטה העברית בירושלים.

 

  • מחקר הנשירה ממוסדות חינוך דתיים – חמ"ד כמקרה בוחן

    • המחקר נערך עבור משרד החינוך, במימון לשכת המדען הראשי. המחקר מתמקד בסוגיית הנשירה של תלמידים ממוסדות חינוך שבפיקוח מינהל החינוך הדתי ונועד לעמוד על היקף התופעה (נשירה סמויה וגלויה), להבין את הגורמים לה ולזהות דרכי התערבות וניהול אפקטיביים על מנת לצמצמה.

      איסוף המידע לצורכי מחקר זה כולל העברת מספר קבוצות מיקוד בנושא העומד לבדיקה, בהן  מתוכננים ליטול חלק  בעלי תפקיד שונים במערכת החינוך הממלכתית-דתית כגון מחנכים, רכזים, יועצים חינוכיים ופסיכולוגים חינוכיים, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתי דתי. במהלך הדיון ייבחנו נושאים הקשורים למאפייני תופעת הנשירה ולדרכי ההתמודדות עמה. המחקר נערך בשיתוף עם הפרופ' חיים אדלר והד"ר ריטה סבר ובניהולם האקדמי.

 

  • מחקר אודות נשירה של סטודנטים ממערכת ההשכלה הגבוהה:  האוניברסיטה העברית בירושלים כמקרה בוחן

    • המחקר מתבסס על מחקרים קודמים שנערכו בשנת 2016, ובשנת 2015 אשר בחנו דפוסי נשירה וסוגיות ספציפיות בקרב סטודנטים לשעבר, אשר נשרו מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בוחן אפקטיביות של תכניות הדיקנט למניעת נשירה. מטרתו  להרחיב את עדשת ההסתכלות ולהתייחס גם לתלמידי המוסמך. זאת, בכדי לגבש מדיניות אפקטיבית לצמצום תופעת הנשירה באוניברסיטה העברית.

      מתבצע עבור דיקנט הסטודנטים ורקטור האוניברסיטה העברית.

 

  • מיפוי הצרכים והאתגרים של סטודנטים מקבוצות מיעוט באוניברסיטה העברית בירושלים

    • המחקר התבצע עבור המרכז לחקר הרב-תרבותיות והמגוון. הבחינה התמקדה בקבוצות המיעוט הבאות: סטודנטים ערבים, סטודנטים חרדים, סטודנטים יוצאי העדה האתיופית, סטודנטים מברה"מ לשעבר וסטודנטים עולים חדשים.

 

  • מסע ישראלי

    • מחקר הערכה מעצבת לרגל עשור לקיומו של המיזם החינוכי 'מסע ישראלי'. ביצוע אבחון, ניתוח צרכים וגיבוש המלצות על בסיס מסד נתונים מהעשירים שנאספו בארץ בתחום החינוך הבלתי פורמאלי (124 קבוצות מיקוד, 75 ראיונות עומק ו – 3,928 שאלונים). ממצאי המחקר פורסמו בספר בהוצאת ידיעות אחרונות.

 

  • הכנת תשתית תאורטית עבור יוזמת 5פי2 של עמותת 'שיתופים'

    • סקירת ספרות תאורטית הסוקרת תכניות לעידוד חינוך מדעי-טכנולוגי