Table of Contents

חדשות

כנס HIPPY International 2019 מגיע לירושלים!

אפריל 1, 2019
אנחנו שמחים להכריז שכנס HIPPY International 2019 מגיע לירושלים! מ1-4 לאפריל, 2019, מנהלת תוכנית היפי הבינלאומית מרים ווסטהיימר ומנהלי היפי מכל רחבי העולם יגיעו לישראל למכון שבו התוכנית נוסדה כדי ללמוד, ללמד, לשתף, ולחגוג את הצלחתה ואת תרומתה של התוכנית ב50 שנים האחרונות.

תוכנית HIPPY USA חגגה 30 שנות פעילות וקיבלה ברכות מהילרי קלינטון!

נובמבר 1, 2018

לפני 30 שנה הכירה הילרי קלינטון, שהיתה אז הגברת הראשונה של מדינת ארקנסה, את תוכנית HIPPY של המכון. היא הביאה את התוכנית לארצות הברית, ומאז השתתפו בHIPPY USA מעל 16,000 משפחות. ראו למטה את הברכות של גב' קלינטון על אירוע חגיגת 30 שנה של HIPPY USA!

כנס נקרא יחד בערבית

כנס מנהלים ומורים ערביים ממזרח ירושלים במכון - "יחד נקרא בערבית" מתרחבת!

אוקטובר 16, 2018

ביום שלישי 16/10 אירחנו במכון כ -25 מנהלים ומורים מ 14 בתי ספר ערביים ממזרח ירושלים לחשיפת תכנית "יחד נקרא בערבית". תכנית "יחד נקרא בערבית ",פועלת זו השנה השנייה במזרח ירושלים בשיתוף עם משרד החינוך והעירייה, ומטרתה לקדם ילדים בכיתה א' אשר נמצאים בפער לימודי מול חבריהם. בשנה שעברה פעלה התכנית ב-30 כיתות, ולאור הצלחתה מתרחבת התכנית השנה ל- 90 כיתות. מנהלי בתי הספר הגיעו לשמוע ולהיחשף לתכנית שתגיע גם לבתי הספר שלהם.

בימים אלו אנו עובדים על פיתוח שלב ב' של התכנית , לכיתות ב'.

קרא עוד

אודות המכון

המכון לחקר הטיפוח בחינוך הוקם ב-1968 כמכון מחקר באוניברסיטה העברית בירושלים, מיסודה של מועצת נשים יהודיות, ארה“ב. "הצ'ארטר" המוסדי של המכון הוא לבצע מחקרים ולפתח תכניות חינוכיות ניסוייות חדשניות לאוכלוסיות בסיכון במגמה לאפשר קידומם הלימודי והחברתי ולפתוח לפניהם הזדמנויות לפיתוח יכולת, לניעות כלפי מעלה ולהשתתפות שווה בחברה הישראלית. במהלך השנים, המכון עבד בשיתוף פעולה הדוק עם סדר היום הלאומי של משרד החינוך וביסס קשרי עבודה גם עם משרד הרווחה ועם משרד העבודה (לשעבר הכלכלה), וזאת במטרה לתת מענים גם להורים ולתלמידים שאינם תחת תקצובו של משרד החינוך. המכון ממשיך ומפתח תכניות ומחקר בתחומי הליבה שלו, מתוך הכרה שהזדמנות שווה לכל היא ערך מכונן של מדינת ישראל, וכי מימוש הערך הזה אינו יכול להתרחש ללא מאמץ מוסדי עיקש ורב שנים.

בשונה מאתרים של מחקר בסיסי, המחקר המדעי במכון הוא שימושי, לעיתים במיידי. מחקרי דוקטורט הופכים, לדוגמה, לתכניות חינוכיות הפועלות בשטח, ותכניות הערכה שהמכון מקיים עבור משרד החינוך והנהלת האוניברסיטה משמשות להכוונת מדיניותה. כך פיתחנו תוכנית בערבית מבוססת על דוקטורט של חוקרת במכון, וכך בהערכות של מניעת נשירה מהחינוך הממלכתי-דתי ומהאוניברסיטה.

מאז הקמתו מתנהלים במכון מחקרים בתחומים הבאים: חינוך במשפחה ובקהילה, חינוך בגיל הרך, התפתחות ולמידה, בית הספר ותכניות לימודים, מדיניות חינוכית, האינטגרציה בחינוך, חינוך מקצועי, נעורים והתבגרות, חינוך בלתי-פורמלי, בחירת מקצוע וקריירה, חינוך גבוה, הכשרת מורים, רכישת שפה, קליטת עלייה, מיעוטים, שיקום חינוכי והזדמנות שנייה, הקצאת משאבים בחינוך ומחקרי השוואה בין-תרבותית. המכון מקיים מגעי גומלין עם חוקרים ומוסדות מחקר בישראל ובעולם, ומחקריו מתפרסמים כמאמרים בעיתונות המדעית, כספרים וכמונוגרפיות.