check
חינוך לחיים משותפים | מרכז אקורד

חינוך לחיים משותפים

העבודה בשותפות עם מובילים חברתיים להגשמת ערכי צדק ושוויון, כבוד האדם וטיפוח סובלנות, מנחים את דרכנו המקצועית, תוך אחריות אישית וחברתית ומחוייבות למצויינות ולעקרונות מדעיים.

 

תחום חינוך לחיים משותפים במרכז אקורד מפתח ומטמיע מודלים, הכשרות וכלי התערבות פדגוגיים מעולם הפסיכולוגיה החברתית – מערכי שיעור, תוכניות לימודים, עזרים לימודיים וסדנאות – כדי לאבחן, לפתח ולהעריך תוכניות של חינוך לחיים משותפים. אנו מנחים, מלווים ומכשירים צוותים חינוכיים, מעצבי מדיניות, מורות, מורים ופרחי הוראה, ומסייעים לקדם פעולות אפקטיביות ומבוססות מחקר בתחום.

 

 

אנו פועלים במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית, בכל זרמי החינוך ובכל קבוצות הגיל. עם שותפינו לעשייה נמנים בתי ספר, רשויות מקומיות, המטה לחינוך אזרחי וחיים משותפים, וכן גורמים במשרד החינוך, רשתות חינוך, בית הנשיא (תקווה ישראלית), ארגוני חברה אזרחית, החברה למתנ"סים, תנועות נוער ועוד.

 

 

 

 

 

מודל דמות הבוגר/ת בחינוך לחיים משותפים

אחד האתגרים הגדולים בחינוך לחיים משותפים הוא הגדרה ברורה ותמציתית של היעד החינוכי, או "דמות הבוגר/ת" הרצויה. מודל דמות הבוגר/ת בחינוך לחיים משותפים שפיתחנו במרכז אקורד, בשותפות עם בית הנשיא, קרן לאוטמן ומשרד החינוך, נותן מענה לשאלה הבסיסית ביותר: כיצד אמור להיראות בוגר אידיאלי של מערכת חינוך שהצליחה לקיים חינוך לחיים משותפים? המודל מאפשר גזירה קונקרטית של תכני הכשרה, מדדים, יעדים חינוכיים ותוכניות עבודה בתחום החינוך לחיים משותפים. על בסיסו אנו מפתחים, מייעצים ומלווים תוכניות ומהלכים חינוכיים המקדמים חיים משותפים ויחסים שוויוניים, סובלניים ומכבדים בין קבוצות שונות בחברה.

על בסיס מודל דמות הבוגר/ת פיתחנו את מדד השותפות בקרב בני ובנות הנוער בישראל, הממפה את מכלול החסמים וההזדמנויות הפסיכולוגיים לקידום יחסים מיטיבים בין קבוצות וליצירת שותפות בין-קבוצתית בקרב בני ובנות הנוער מארבעת זרמי החינוך בישראל – הממלכתי, הממלכתי-דתי, החרדי והממלכתי-ערבי.

למודל דמות הבוגר/ת המלא:

לארכיון מדד השותפות >

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם מנהל התחום, עידו אורן

 

 

שלחו דוא״ל