עגבניות שרי ישראליות שמייבשות את עצמן

14 פברואר, 2024
Israeli Cherry Tomatoes That Dry Themselves In The Sun

Israeli Cherry Tomatoes That Dry Themselves In The Sun
לא רק שמדענים ישראלים יצרו את עגבניות השרי המודרניות, הפופולריות כל כך ברחבי העולם, אלא שכעת חוקרים בסטארט-אפ בתחום הפודטק Supree ייצרו זן של הפרי שאף מתייבש על הגפן כשהוא גדל בשמש. 

"לעגבניות יש תכונה של סדקים זעירים הנקראים מיקרו-סדקים", סיפרה ל-NoCamels סמנכ"לית אסטרטגיה וצמיחה של החברה יאנה וולדמן (בוגרת האוניברסיטה העברית). "זו תכונה ידועה ולא המצאנו אותה, אבל ידענו שבגידול קלאסי מוציאים אותה מהזנים". 

זן העגבניות Supree נוצר במיוחד כדי לשמר את הסדקים הזעירים אשר מתרחבים עם הזמן ומאפשרים ללחות בתוך הפרי להתאדות באופן טבעי. זה שומר על הטעם והצבע שהופכים את עגבניות השרי לכל כך מושכות, וגם משמר את היתרונות התזונתיים, כמו נוגדי חמצון וויטמינים, שהופכים אותן למזון-על. 

עד להבשלת העגבניות, הן מאבדות כ-80 אחוז ממשקלן באמצעות אידוי. הם נקצרים לפני שכל תכולת המים של הפרי תתאדה. בעוד שהעגבניות עשויות לעבור תהליך ייבוש מוגבל נוסף, לא מוסיפים בתהליך הייבוש חומרים משמרים אחרים שאינם טבעיים.  

Supree היא חברת בת של NRGene Technologies (נוסדה על ידי בוגר האוניברסיטה העברית - ד"ר גיל רונן), מנס ציונה, אשר מיפתה בעבר את הגנום של תפוחי אדמה מתוקים, לחם ואפילו פסטה. הסטארט-אפ מתמחה בייבוש עצמי של פירות וירקות, תוך שימוש בטכנולוגיה המתקדמת של NRGene ובפיתוחים של בינה מלאכותית. 

לכתבה המלאה >>>