מה חדש?

הטבות לבוגרים

The Hebrew University Youth Division

5% הנחה על התכניות השנתיות של מרכז נוער שוחר מדע

"מדע לכולם" – זהו המוטו של נוער שוחר מדע המייצג חזון של מפגש ילדים ונוער עם עולם המדע, במובנו הרחב ביותר.

קרא עוד

מטרתנו העליונה היא להפוך את המושג "מדע" לנחלת הכלל, לשחרר אותו מכל הקשר אליטיסטי ולהביאו בפני מספר גדול ככל האפשר של ילדים ובני נוער על מנת שייעשה נגיש בעיניהם והם יראו בו בעיקר יופי ועניין ולא נשגבות.

מימוש החזון שלנו נעשה בדרכים מגוונות ובמקומות שונים והוא הולך ומתפתח עם התפתחות המדע והטכנולוגיה וכן עם ציבור הילדים והנוער שהולך ומשתנה משנה לשנה, מאתגר אותנו כל העת ושומר אותנו צעירים ודינאמיים.

מרכז נוער שוחר מדע מתפקד כיחידה של ה"אוניברסיטה העברית לנוער".

יחידות נוספות: מרכז המעבדות למדעים ע"ש בלמונטה, בית ברטר ומוזיאון שדרות טבע וגלריות.

ילדי בוגרי האוניברסיטה העברית זכאים ל-5% הנחה בתכניות השנתיות של נוער שוחר מדע.

ההנחה תינתן במעמד הרישום ע"י קוד קופון: C19-00006 ובהצגת כרטיס בוגר.

לפרטים על התכניות ופרטי הקשר: https://nsmada.huji.ac.il

קראו פחות
Beit Avi Chai - Discount for HUJI Alumni

10% הנחה על אירועים בבית אבי חי

בית אבי חי בירושלים מקיים מדי חודש עשרות אירועים אשר יוצרים חוויה תרבותית ייחודית. המשתתפים באירועי בית אבי חי מוזמנים ליהנות משפע של יצירה, אמנות והזדמנויות להרחבת אופקים בתחומים שונים ומגוונים.

קרא עוד

בית אבי חי יוצר מרחב תרבותי פתוח הכולל בתוכו מוזיקה, תיאטרון, מפגשים, הרצאות, שיחות ואירועי במה מגוונים. אירועי בית אבי חי מצטיינים באיכותם הגבוהה, במקוריות ובשיתוף יוצרים ואמנים בתהליך יצירה ייחודי ומרתק.

 

בוגרי האוניברסיטה העברית זכאים להנחה בגובה 10% על כלל המופעים ואירועים בבית אבי חי במעמד החיוב של כרטיס האשראי של בוגרי העברית מבית MAX.

 

לפרטים: http://bit.ly/320us0U

----------
• max ו/או האוניברסיטה העברית ו/או בית העסק רשאים לשנות או לבטל את המבצע/ההטבה בכל עת וללא הודעה מוקדמת • השירות באחריות בית העסק בלבד. max אינה אחראית למקרים של ביטול אירועים והופעות או דחייתם. • התמונות להמחשה בלבד. • אין כפל מבצעים והנחות • התשלום באמצעות כרטיס האשראי של בוגרי העברית מבית max בלבד. • 

קראו פחות
Museum of Israel

מוזיאון ישראל, ירושלים

הנחה ושלושה חודשים מתנה במנוי לבוגרי העברית.

קרא עוד

מוזיאון ישראל הוא מוסד התרבות הגדול ביותר במדינת ישראל ונמנה עם המוזיאונים לאמנות וארכאולוגיה המובילים בעולם. האוסף האנציקלופדי של המוזיאון מוצג בארבעה אגפים: אגף בצלאל לאמנות, אגף ברונפמן לארכאולוגיה, אגף מנדל לאמנות  ותרבות יהודית ואגף הנוער לחינוך לאמנות.

מחירים (בהצגת כרטיס בוגר של האוניברסיטה העברית):

הטבה מיוחדת לבוגרי העברית – 10% הנחה על עלות המינוי למוזיאון ובנוסף - שלושה חודשי מתנה על מינוי זוגי!

לפרטים נוספים ניתן לפנות למחלקת המנויים בטלפון 02-6708855

את המנוי ניתן לרכוש בטלפון של מחלקת המנויים או בכניסה למוזיאון בעמדת המנויים בשעות הפתיחה של המוזיאון.

הטבות למנוי המוזיאון בלבד:

  • כניסה חינם לכל אולמות מוזיאון ישראל, היכל הספר וגן האמנות
  • הנחות באירועי המוזיאון
  • אירועי טרום פתיחה מיוחדים  - לראות ראשונים את התערוכות
  • כניסה חופשית להרצאות נבחרות
  • מדריך קולי חינם
  • 10% הנחה בחנויות, במסעדות ובבתי הקפה במוזיאון
  • לרשימת הטבות מלאה במוזיאון ובמוסדות אחרים >>>

 

פעילויות מיוחדות למנויים, ראו באתר: www.imj.org.il

 

 

קראו פחות
לכל ההטבות >

הבוגרים שלנו

לירון עזריאלנט

לירון עזריאלנט

לירון עזריאלנט
נולדה בתל אביב. נשואה, עוד מעט תהיה לאמא לילדה. למדה בתיכון עירוני ד' בתל אביב. התגייסה בגיל 17 במסגרת תכנית תלפיות אך עזבה את התוכנית וסיימה את שירותה הצבאי בחיל מודיעין ביחידת מחקר ופיתוח ב־8200, שם ביצעה הוכחות היתכנות לטכנולוגיות חדשות. השלימה את לימודיה לתואר ראשון בפיזיקה ומתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים. היא בין הבוגרים הצעירים ביותר בתכנית לתואר שני כפול של המכון הטכנולוגי במסצ'וסטס (MIT) – במדעי המחשב ובמנהל עסקים.

קרא עוד
עבדה כיועצת מיזוגים ורכישות בחברות הייעוץ העסקי המובילות בעולם – ביין אנד קומפני באטלנטה ו־PwC בניו יורק ומנהלת השקעות בכירה בשלוחה הישראלית של קרן ההון סיכון בלאמברג קפיטל. כשהייתה בת 30 בלבד, הקימה לירון עזריאלנט את Meron Capital (מירון קפיטל) ומשמשת כשותפה מנהלת.

ב-14.06.2019 לירון תשתתף בפאנל בוגרות האוניברסיטה העברית מתחומי הטכנולוגיה והחדשנות במפגש חד פעמי ובוגרי העברית נכנסים בחינם! הירשמו עכשיו - http://bit.ly/2JpOtsU

ציטוטים:

...כשיצאתי מתכנית תלפיות ורציתי להמשיך מיד לתואר מתימטיקה/פיסיקה "אזרחי" גיליתי שהמערכת לא ממש בנויה לזה. אבל האוניברסיטה הייתה ממש גמישה, נתנו לי להגיש תרגילים בפקס, לבנות תוכנית לימודים אישית וממש הלכו לקראתי כך שסיימתי את התואר תוך שלוש וחצי שנים מהגיוס...

...הייתי רוצה לדעת לבנות דברים...

...מאוד אהבתי את מתמטיקה ופיזיקה אבל הרגשתי שזה לא מספיק קונקרטי...

...לא רציתי להישאר מתכנתת, רציתי להתעסק גם בניהול כך שהתכנית הכפולה ב-MIT הייתה Nobrainer...

...אף פעם לא משך אותי להיות עורכת דין...

...הייתי רוצה לנגן על גיטרה...

...החוויה בתלפיות הייתה מאוד יוצאת דופן...

...ירושלים היא עיר מאוד יפה, קצת מאכזבת בסופי שבוע אבל ראשון עד חמישי היא מקסימה...

...הרמה האקדמאית היא יוצאת דופן. ללמוד ב-MIT לתואר שני אחרי העברית... לא היה קל אבל הייתי מוכנה ליותר...

...היה חסר לי קצת קורסים "עגולים" יותר. ב-MIT מחייבים אותך לקחת קורסים משלימים שונים. בעברית אפשר היה לסיים את התואר מבלי לשים מספיק דגש על דברים כמו השתתפות בשיעור, דיבור מול קהל ושיעורי העשרה, וזה חבל לדעתי...

...אולי הייתי רוצה להעמיק יותר בתעשייה, לבלות יותר זמן בחברות יצרניות ממש. צריך מיקס של הכל...

...כבר אין "לייפרס", האדפטציה נהיית הרבה יותר חשובה...

...צריכים ללמוד משהו כמה שיותר כללי, כמו מתמטיקה...

...הייתי רוצה לנהל סטארט אפ...

...מדעי המחשב זה סוג של תואר שפותח את הראש...

...לקלוט ולהבין אנשים זה מה שהכי חשוב. זה מה שעוזר לי גם בחיים וגם בעבודה...

...אני מעריצה את אמא שלי. היא מאוד מאוד מאוד חזקה, נחמדה אבל גם חזקה וקשוחה. אני רואה את זה גם ביחס של אחרים אליה – הם גם אוהבים אותה וגם קצת מפחדים ממנה. היא לא קרייריסטית אבל ברגע מסוים פשוט הבינה שהיא צריכה לעשות את זה. ופשוט עשתה...

...אנשים נורא נתפסים לסופרלטיבים ולחדשנות לשם חדשנות, כל ה-Uber for this, Innovative, Cutting Edge. פשוט תסבירו מה אתם עושים...

...אנשים שאומרים "אני אעשה ככה וככה" וזה קורה – מדליקים אותי. יכולת ביצוע זה כישרון...

...אני לא אוהבת חד-צדדיות. כשאנשים מסרבים או לא מצליחים לראות סיטואציה מהצד השני...

...לא אוהבת את המילה Inspirational...

...דיזנגוף סנטר. גדלתי שם. זה גם קניון אבל גם מבוך עם מערת עטלפים, גן אורגני...

...לא הייתי רוצה להצטרף לכת...

...הדבר הראשון שהייתי עושה זה לאסור פייק ניוז. הייתי מארגנת מנגנון שהיה בודק מה אמתי ומה לא...

...עוזרת אישית אוטומטית, זה מה שחסר לי...

...אמא שלי חושבת שאני עדיין מתכנתת...

 

קראו פחות
Barak Granot

ברק גרנות

Barak Granot
יליד 1979 (41). בזוגיות ואב לילד. תושב מורן שבגליל התחתון. גדל עד כיתה ד' גדל בראשון לציון, לאחר מכן עבר לכוכב יאיר. למד בתיכון ע"ש ישראל גלילי בכפר סבא. שירת בתותחנים. בעל תואר ראשון בפוליטיקה וממשל ובתקשורת מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שני בחקר סכסוכים, יישובם וניהולם מהאוניברסיטה העברית. בזמן שירותו הצבאי בחייל התותחנים, נשלח על ידי הסוכנות היהודית וצה"ל לשליחות במחנה קיץ לנוער יהודי במיסיסיפי, ארה"ב. פעמיים (2000,2001). בשנת 2006 עבד כמרכז מטה קמפיין הבחירות של עמי אילון לראשות מפלגת העבודה. ב-2007, לאחר טיול של מספר חודשים בהודו ובתאילנד, החל לעבוד בחברת יחסי ציבור בן חורין-אלכסנדרוביץ'.

קרא עוד
ב-2008 עמד בראש צוות המארגן של הוועידה האירופית הראשונה לחיזוק הקשרים הפרלמנטריים והמדיניים בין ישראל והאיחוד האירופי – EFI Policy Conference. ב-2009 מונה לדובר חברת כנסת רונית תירוש ולאחר זמן קצר הצטרף לצוותה של חברת הכנסת יוליה שמלוב-ברקוביץ' (קדימה). בשנת 2011 החל את כהונתו כראש תחום יחסי ציבור וממלא מקום ראש אגף בכיר תקשורת, פרסומים ופניות ציבור במשרד הכלכלה. בשנת 2015 נבחר לשמש כנספח כלכלי וראש נספחות משרד הכלכלה והתעשייה בשגרירות ישראל בניו דלהי, הודו ובינואר 2016 החל את שליחותו בפועל. בתום קרוב ל-5 שנים בהודו, באוקטובר 2020, מונה לתפקיד מנהל תחום תקשורת שיווקית ואסטרטגיה דיגיטלית במנהל סחר חוץ - משרד הכלכלה והתעשייה.

ציטוטים:

... מגיל די צעיר ידעתי שאני רוצה להיות בעולם של הפוליטיקה, ממשל ולהיות שליח ציבור...

...הריחוק מהבית יוצר קהילתיות שאין אותה בשום מקום אחר...

...התחלתי ללמוד חקר סכסוכים בעברית כי חשבתי שאולי אהיה מגשר. זו הייתה הנחה שגויה מן היסוד. כדי להיות מגשר צריכים קורס של שלושה חודשים ולא תואר בחקר סכסוכים, ניהולם ויישובם...

...אין טוב ואין רע מוחלט, ישנם אינטרסים מנוגדים...

..."הסטארט-אפ ניישן" שלנו, מבחינה טכנולוגית, שונה מאוד מההודים או הסינים. במובנים רבים, הם הרבה יותר מתקדמים...

...תפקידו של נספח כלכלי זה לקדם ייצוא ממדינת ישראל ולמשוך השקעות אל מדינת ישראל שיושקעו בתעשייה הישראלית...

...ללא שמעון פרס לא היה לנו לא את התעשייה האווירית, לא את הכור בדימונה ועוד דברים רבים. הוא ללא ספק היה מדינאי דגול ומנהיג בעל שיעור קומה...

...הרצל היה עיתונאי שראה מה קורה עם משפט דרייפוס והבין שצריכים למצוא פתרון לבעיה היהודית ועשה משהו בנושא. הוא בנה את התשתית שהביאה את העם היהודי לארצו. היה איש של חזון אבל גם של עשייה...

...תואר שני שונה בהרבה מהתואר הראשון. בתואר ראשון, לפחות באוניברסיטת בן גוריון, אתה חי בתוך הקהילה והחברה הסטודנטיאלית. בשני – לכולם כבר יש עבודה, זוגיות, לעתים חיי משפחה ועיסוקים אחרים כך שלא נוצרת אותה אווירה של קהילתיות. עם זאת – את בת זוגתי הכרתי דווקא בתואר השני, בעברית...

...בלימודים, במיוחד בתואר הראשון, אהבתי את החינוך לראיה ביקורתית והדרישה לפקפק בהכל...

...כל שיעור אצל פרופ' רות גביזון ז"ל היה הופעה מהפנטת... למדתי ממנה רבות...

...הייתי רוצה להיות יושב ראש ועדת הכנסת. בראייתי זו הוועדה החשובה ביותר...

...פעם ניסיתי להגיש עבודה עם שער צבעוני באחד הקורסים באוניברסיטה העברית. זו הייתה הפעם הראשונה והאחרונה שניסיתי לעשות זאת...

...ערב אחד מצאתי את עצמי במזרח ירושלים, במקום ליד בית לחם, בהרצאה עם חבר'ה ישראלים ופלסטינים. המפגש כלל נציגים שהם ללא ספק נציגי השמאל הקיצוני בישראל. לפתע מצאתי את עצמי בתפקיד הסמן הימני של המפגש. זו הייתה חוויה מאירת עיניים...

 ...קורס שלמדתי בדיני משפחה ממש הכניס בי חרדות מפני נישואין וגירושין. השפעות הרבנות, מרוץ הסמכויות, כל הלכלוך שכרוך בכך...

...אני לא חובב רבנות כמוסד ולא חושב שהמדינה צריכה לעסוק בדת יתר על המידה ובטח שלא להתערב התערבות בוטה בחיים האישיים של האזרחים...

...בדיעבד, כנראה שלא הייתי הולך ללמוד את חקר סכסוכים, יישובם וניהולם. התוכנית מרתקת אבל התואר עצמו הוא לא יישומי ואין לו ביקוש בשוק העבודה...

...אנשים לא מבינים שהחיים הם לא שחור ולבן. החיים הם מורכבים...

...אדם צריך ללמוד תארים שגם מעניינים אותו וגם יש להם ביקוש קשיח בשוק העבודה. ישנן מודעות דרושים שבהן כתוב מחפשים את בוגרי מדע המדינה או מדיניות ציבורית ויחסים בין-לאומיים. אין אף מודעה, באף עיתון שכתוב בה "מחפשים בוגרי חקר סכסוכים"...

...העבודה באגודת הסטודנטים בבן גוריון זה אחד הדברים הטובים שעשיתי בחיים שלי. בתפקיד אחד נחשפתי להמון דברים שונים. קמפיין בחירות, ניהול עיתון, ניהול אתר, ניהול פורום סטודנטים, מערבות חברתית, גיוס תרומות, הפקת אירועים, דוברות, פרסום, עיצוב גרפי, ניהול כספים והנהלת חשבונות...

...פוליטיקה זה מרתק בעיניי. לא במובן הצר של המילה. זה מאבקי כוח, התנגשויות אינטרסים. הכל זה איזון עדין למען מטרה גדולה יותר של עיצוב פני החברה בה אנו חיים...

...אני לא אוהב גופים וארגונים שלא עוצרים לרגע לראות את ההתנהלות שלהם מהצד של משתמש קצה. יש חשיבות רבה להטמיע חדשנות טכנולוגית ולהטמיע כלים שיהפכו את השירותים של כל חברה וארגון - במיוחד בשירות הציבורי - לנגישים יותר למשתמשי הקצה...

...אני מבין היטב את ערך ההוראה, מעריך ומוקיר מאוד את עבודתם של כל המורים והמחנכים. אבל לא נראה לי שהייתי מסוגל להיות מורה בעצמי...

...הייתי שמח ללמוד כמה שיותר שפות...

...פעם למדתי פסנתר וגיטרה. לא מרגיש שזה חסר לי בחיים...






 

צילום: אסף שילה, ישראל סאן

קראו פחות
Dr. Shlomi Sasson

ד"ר שלומי ששון

Dr. Shlomi Sasson

נולד בירושלים, גר בתל אביב. למד בתיכון ליד-ה ובמגמת מחשבים בסליסברג. עזב קורס תכנות בממר"ם בצבא מרצונו לטובת שירות רגיל. בעל תואר ראשון במנהל עסקים מהאוניברסיטה הפתוחה והנדסאי תעשיה וניהול מהמכללה למנהל. בעל תואר שני במדע המדינה ופילוסופיה פוליטית ותואר דוקטור לפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. חוקר אורח באוניברסיטת לייפציג, גרמניה. יועץ ארגוני בחברת החשמל. עוסק בייעוץ פילוסופי אישי. מחבר של שלושה ספרים, בהם שני ספרי הפרוזה: "תיבת ההזיות" (צ'ריקובר); "לנשים בירושלים אין גלגיליות" (ספרא – איגוד הסופרים הישראלי), וספר העיון: "החילוניות החדשה – אידיאולוגיה, פילוסופיה, אקטיביזם" (רסלינג).

ספרו החדש - "כולנו יצורים פילוסופיים" >>>

קרא עוד

ציטוטים:

...אני פרפקציוניסט שיודע להתפשר...

...זה היה מין הגשמת חלום להגיע ללמוד בעברית לאחר האוניברסיטה הפתוחה והמכללה למנהל...

...דואג לומר את מה שאני חושב גם אם לא שואלים אותי...

...למדתי באוניברסיטה בעודי עובד בייעוץ ארגוני, בשבילי זה היה אושר עילאי לצאת מהעבודה וללכת ללמוד במקום הכי טוב...

...לדעתי המשפט "אין שכל אין דאגות" שגוי...

...הפילוסופיה מעצימה ונותנת כלים פרקטיים לחיים ברמה האישית...

...אני בקשרי מחקר עם אוניברסיטת לייפציג, לומד גם גרמנית, מכיוון שהאוניברסיטה העברית לא מאפשרת לך להמשיך בחייך מבלי ללמוד כל הזמן...

...בתואר השני הרגשתי שהרבה מחבריי לספסל הלימודים נמצאים שם רק בגלל ההורים...

...הייעוץ הפילוסופי האישי הוא תחום שלא מוכר מספיק, וחבל שכך. אפשר לפתח יכולות וכלים להתמודדות עם אתגרים בחיים, בהתבסס על פילוסופיה אישית וכללית...

...אולי זו הייתה טעות לעזוב את ממר"ם, אולי זה היה שם אותי במקום אחר מבחינה כלכלית...

...באופן כללי אני לא מתחרט על דברים...

...שפינוזה ביקש להשתחרר מדת ומאמונות תפלות וגיבש סוג של דת חדשה, מבוססת על פילוסופיה פנתיאיסטית ואימננטית...

...מדהים אותי שאנחנו לא מודעים לכך ששפינוזה חזה את הציונות, וכתב שכדי שנוכל לשוב ולהקים את ממלכתנו מחדש נצטרך תחילה להשתחרר מהדת. הציונות היא מהפכה חילונית. לצערנו לקח הרבה זמן אחרי שפינוזה, עד שהציונים קמו ואמרו – אנחנו לא מצפים למשיח, אנחנו ניקח את הגורל שלנו לידינו...

...קשה לי עם המינון המוגבר של "אחי" בכל משפט...

...השתמשתי בכל מלגה זמינה כדי לפנות את עצמי למחקר, וזה היה ממש כיף...

...כתיבה, ויצירה בכלל, היא דחף שהוא לא בר החלטה, זה צורך...

...אני תמיד חושב - איזה ברי מזל אנחנו שיש את אלו שמוכנים ומסוגלים להיות רופאים/ות, אחים/ות, אני לא הייתי יכול להיות אחד מהם...

...כשאני קורא את מרקוס אורליוס אני חושב לעצמי – "איך קרה שזה לא הפך לתנ"ך של העולם?"...

...מילה שאני אוהב? מוזיקה...

...מילה שאני לא אוהב? אי-אפשר...

...אני אוהב ערים גדולות, אורבניות. לגור בעיר כזאת זה מרגיש כמו תפעול מכונה מורכבת ומשומנת...

...מאופנוען אוהב סיכון הפכתי להיות שונא סיכון ברמה הפיזית, כנראה שהספיק לי...

...להיות מלחין זה סוג של קסם בעיניי...

...הייתי ממליץ לשאוף לחינוך המסיר אמונות תפלות ומוביל לסקרנות...

...אני לא מבין למה אנחנו עדיין צריכים את הסמארטפון ביד, ואין לנו פשוט הולוגרמה אקטיבית שלו מולנו...

...האוניברסיטה העברית טובעת בך כזה צורך בלמידה שמאז אני לא מפסיק...

...חלומות לא נועדו לחלימה, חלומות נועדו להגשמה...

 

קראו פחות
עוד סיפורי בוגרים >