תאריך:
ד', 14/05/202509:50

מוזמנות ומוזמנים ליום עיון לכבודו של בוגר העברית, פרופ' משה מעוז, במלאת לו 90! יום העיון יתקיים במכון למחקר ע"ש הרי ס. טרומן למען קידום שלום.
מה בתוכנית:
09:50 - 10:15 | התכנסות
10:15 - 10:30 | ברכות ודברי פתיחה
- יוסי גל, סגן נשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים, האוניברסיטה העברית
- דן מרידור, יושב ראש הוועד המנהל, מכון טרומן וסגן ראש הממשלה לשעבר
- פרופ' יפעת מעוז, ראשת מכון טרומן
10:30 - 12:15 | פאנל ראשון: הזירה האזורית
- יושב ראש הפאנל: פרופ' ישי יפה, בית הספר למנהל עסקים, האוניברסיטה
- פרופ' אלי פודה, החוג ללימודי האסלאם והמזרח התיכון, האוניברסיטה העברית: בעיות ישנות במזרח תיכון חדש או בעיות חדשות במזרח תיכון ישן
- ד"ר יוסרי ח'יזראן, מכון טרומן: המיעוטים בסוריה: מעטים במספרם - עוצמתיים בנוכחותם
- ד"ר מירה צורף, החוג להיסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה, אוניברסיטת תל אביב: עמדת מצרים במלחמת חרבות ברזל - מדינה במלכוד
- פרופ' אברהם סלע, מכון טרומן והמחלקה ליחסים בין-לאומיים, האוניברסיטה העברית: שחקנים לא מדינתיים כמכשול לשלום ישראלי-ערבי
- אמירה אורון, לשעבר שגרירת ישראל במצרים, חוקרת בכירה ב-INSS, חברת הקואליציה לביטחון אזורי: יחסי ישראל ומדינות ערב (ובעיקר מצרים) לפני מלחמת חרבות ברזל ואחריה
12:15 - 12:30 | הפסקה
12:30 - 14:30 | פאנל שני: ישראל והפלסטינים
- יושבת ראש הפאנל: פרופ' רונית ריצ'י, החוג למדעי הדתות, האוניברסיטה העברית
- Prof. Camelia Suleiman, MSU: Language between State and Nation (In English)
- פרופ' הלל כהן, החוג ללימודי האסלאם והמזרח התיכון, האוניברסיטה העברית: כתיבת היסטוריה מסוכסכת
- מירי אייזין, אל"מ במילואים, עמיתה בכירה ICT באוניברסיטת רייכמן: הנרטיבים של עצמאות ונכבה ב-2025
- Ziad Abu Zayyad, Co-Editor of Palestine-Israel Journal, former PA minister and legislator: The War in Gaza and the West Bank: Ramifications and Future Prospects (In English)
- ד"ר רוני שקד, מכון טרומן: האם ניתן לחזור לחזון שתי המדינות
- ד"ר עזיז חידר, מכון טרומן: ידע על ערבים פלסטינים אזרחי ישראל: מזרחנות ומדעי החברה
- פרופ' יצחק רייטר, אוניברסיטת רייכמן ומכללת אל-קאסמי: המבול אחריהם - אל-אקצא כמכשול לשלום
דברי תודה וסיכום
פרופ' משה מעוז, מכון טרומן והחוג ללימודי האסלאם והמזרח התיכון, האוניברסיטה העברית