המדריך לכיתה המכילה באקדמיה

פרקטיקות לקידום הכלה ושיפור יחסים בין קבוצות באקדמיה

הקמפוסים במוסדות להשכלה גבוהה מזמנים אפשרות ייחודית למפגש בין הקבוצות השונות בחברה. בישראל, שבה רבות ורבים חיים, לומדים ועובדים במרחבים שאינם משותפים, האקדמיה היא מרחב למפגש ראשון בין קבוצות שונות. מערכת היחסים בין הסטודנטיות והסטודנטים מהקבוצות השונות, ערביות וערבים, חרדיות וחרדים, יוצאות ויוצאי אתיופיה, חילוניות וחילונים ועוד, היא הזדמנות חברתית רבת-חשיבות הממצבת את הקמפוסים כזירה בעלת פוטנציאל רב וייחודי לשיפור היחסים בין הקבוצות. פוטנציאל זה גם מציב אתגר, כמובן. הימצאותן של קבוצות שונות של סטודנטיות וסטודנטים בקמפוס מעוררת מתחים חברתיים ולאומיים, והם עולים אל פני השטח בכיתות, במשרדים, בשער, במעונות ובמרחב הכללי של מוסדות הלימוד. מדריך יישומי זה נועד לסייע למרצות ולמרצים לנצל את האפשרות יוצאת-הדופן שמזמנת הכיתה ובכך לתרום ליצירת קמפוס שאיננו רק שיקוף של החברה שבה הוא מתקיים, אלא זירה המתווה דרך לעתיד משותף.

 

״המדריך לכיתה המכילה באקדמיה״  מציע פרקטיקות לקידום הכלה ושיפור יחסים בין קבוצות. שאפשר לשזרן במערכי השיעורים. הפרקטיקות אינן תלויות תוכן מסוים ומתאימות לתחומי דעת שונים, להרכבים חברתיים שונים ולחללים פיזיים שונים. המדריך מבוסס על מחקרים בתחום הפסיכולוגיה החברתית, תחומים רלוונטיים אחרים וראיונות איכותניים עם מומחיות ומומחים, מרצות, מרצים, סטודנטיות וסטודנטים במוסדות שונים בישראל.

 

יותר מ-200 משתתפות ומשתתפים נכחו בהשקת המדריך לכיתה המכילה ב20/10/22. פתחו את האירוע מנכ"לי מרכז אקורד ועמותת יוזמות אברהם, ואחריהם בירכו פרופ' מונא חורי-כסאברי, סגנית נשיא לאסטרטגיה ומגוון באוניברסיטה העברית, ואלי בוך, מנהל פילנתרופיה בקרן אדמונד דה רוטשילד.

ארבע דוברות מכובדות ומרכזיות מאוד בזירה האקדמי בישראל קראו והגיבו למדריך בהשקה:

  • פרופ' סראב אבו רביעה-קווידר, סגנית נשיא למגוון והכלה, אוניברסיטת בן גוריון
  • פרופ' עדי זלצברג, סגנית נשיא לגיוון והכללה, הטכניון 
  • עו"ד שרון אברהם -ויס, מנהלת הנציבות לשוויון ומגוון, אוניברסיטת תל אביב
  • ד"ר יוספה טביב-כליף, מנהלת התוכנית לקידום גיוון שותפות והכלה באקדמיה, חברת סגל בחוג ללימודי חינוך במכללת דוד ילין.

צפייה מהנה!

הקלטת הוובינר >>

המצגת שהוצגה בהשקה >>