check
אודות הספרייה הרפואית ע"ש מוריאל ופיליפ ברמן | רשות הספריות

שעות פתיחה

חמישי (18 אפריל)  16:00-08:15

חופשת פסח - סגור בימים 21 -29 אפריל (כולל)

שלישי - חמישי (30/4 - 2/5 ) פתוח 08:15- 20:00

ניתן להשאיל מודם למחשב למילואים / פעילות התנדבותית במסגרת התמיכה ביישובי קו העימות ו/או בצה"ל 

נשמח לסייע ב- דואל

בעשור האחרון הספריה הרפואית צמצמה את שטחיה הפיזיים ואולם הרחיבה והגדילה את אוספיה האלקטרוניים. הצמצום הפיזי התאפשר הודות למפעל דיגיטציה מקיף שבזכותו כל עבודות הגמר שנכתבו אי פעם בתחום הלימודים של הקמפוס הרפואי מצויות כקבצים דיגיטליים נגישים. בשנים האחרונות שוקדת הספריה לרכוש  ארכיבים דיגיטליים של כתבי עת וספרים שנועדו להחליף את כרכי הדפוס שדוללו מן המדפים.  מרחבים שמתפנים מיועדים לטכנולוגיות לימוד ועבודה משותפים כולל תחום התלת מימד.

הספרייה הרפואית שוכנת בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה בעין כרם. הספרייה משרתת את הסגל ואת הסטודנטים לרפואה, רפואת שיניים, רוקחות, סיעוד, בריאות הציבור, ריפוי בעיסוק ואת הסגל האקדמי הקליני בבית החולים.

הספרייה נוסדה בשנת 1919 בסיועו של ד"ר יוליוס ירחו, רופא מניו יורק, שהחל לאסוף ספרות רפואית למען רופאים בארץ ישראל במטרה לייסד בארץ רשת ספריות רפואיות. בשנותיה הראשונות שימשה הספרייה הרפואית בירושלים כספרייה מרכזית והיו לה סניפים ברחבי ארץ ישראל. בשנת 1966 שולבה הספרייה הרפואית בתוך הקמפוס הרפואי בעין כרם.

בשנת 1975 עברה הספרייה לבניינה החדש שנבנה עבורה מכספי תרומה של מוריאל ופיליפ ברמן מאלנטאון, פנסילבניה, ארצות הברית. כך נוסדה במשכנה הנוכחי "הספרייה הרפואית על שם מוריאל ופיליפ ברמן".

מאז אוקטובר 2003 מנוהלת הספרייה בחסות רשות הספריות של האוניברסיטה העברית ופועלת בשיתוף פעולה עם הסגל האקדמי והמנהלי של הפקולטות לרפואה ולרפואת שיניים ועם סגל בתי החולים של הדסה.

 

לעמוד הספרייה  >