check
המחלקה לשיקום הפה | הפקולטה לרפואת שיניים

המחלקה לשיקום הפה

שיקום הפה הוא תחום מומחיות ברפואת שיניים העוסק בשחזור ושימור שיניים במטרה לשפר תפקוד, אסתטיקה, נוחות ובריאות של חלל פה באמצעות שחזור שיניים טבעיות או השלמה של שיניים חסרות. המחלקה היא אחד משלושת המרכזים הרפואיים היחידים בארץ בתחום זה. תחומי העיסוק של המחלקה כוללים תותבות שלמות, תותבות נשלפות, כתרים, ושיקום על גבי שתלים. צוות המחלקה שם לו לדגל את ערך המקצועיות, ומתן שירות קפדני עם דגש על מצוינות.תמונה מהמחלקה

פעילות המחלקה מתמקדת בשלושה תחומים עיקריים: בהוראת סטודנטים, במחקר דנטאלי, ובשירות למטופל במסגרות שונות.

מנהלת המחלקה : פרופ' יעל חורי חדד

המרפאה לשיקום הפה: 02-6776128

מזכירת המחלקה: טלי זלוטניק talz@hadassah.org.il

טלפון:  02-6776193 / 02-6776142    פקס: 02-6429683 

כתובת למשלוח דואר:  המחלקה לשיקום הפה  ת.ד. 12272 ירושלים 91120

 

 

התמחות

מומחים בשיקום הפה הינם רופאי שיניים אשר לאחר סיום הלימודים הבסיסיים ברפואת שיניים עברו הכשרה מקצועית נוספת במשך שלוש וחצי שנים במוסדות מוכרים על ידי רשויות הבריאות של מדינת ישראל. במהלך תקופת ההתמחות במרכז ללימודי התמחות בשיקום הפה, עוברים המתמחים הכשרה לטיפול במגוון הרחב של הבעיות המורכבות בתחום שיקום הפה ומערכת הלעיסה. תפקידו של המומחה לשיקום הפה לתת את האבחנה הנכונה המסכמת את המחלות וההפרעות מהן סובל המטופל, לבנות את תכנית הטיפול הנכונה והמתאימה ביותר ולטפל ברמה גבוהה להחזרת מערכת הלעיסה לרמה אופטימאלית של תפקוד ואסתטיקה של המשנן. 

תכנית ההתמחות הינה הראשונה בארץ בתחום שיקום הפה. מאז הקמתו הכשיר מרכז ההתמחות למעלה מ-100 מומחים. ברשותנו מרפאה מודרנית בסביבה תומכת של המכון למחקר דנטלי ובית החולים הדסה. הטיפול במרכז ההתמחות הנו בין תחומי ונעזר במחלקות לפריודונטיה, כירורגיה, אורתודונטיה ואנדודונטיה. המרכז נותן טיפול ומענה לבעיות שיקומיות מורכבות ביותר. המתמחים הינם רופאי שיניים כלליים העובדים בהדרכה ופיקוח מתמיד של 3- 2 מדריכים, המומחים בשיקום הפה. המטופלים המתאימים לתכנית נהנים מרמת טיפול מהגבוהות בארץ. במרכז ההתמחות מטופלים מתרפאים מרבדים שונים של החברה הישראלית כמו גם מכל רחבי הארץ, מחיפה בצפון ועד אילת בדרום. צוות ההוראה צוות העזר וצוות המתמחים מקפידים על יחס של כבוד הדדי ואוירה נעימה, מצב המאפשר למטופלים לעבור בצורה נינוחה את הטיפולים המורכבים והממושכים המסתיימים בשיקום מערכת הלעיסה הפגועה.

מטרת ההתמחות

להקנות למתמחה ידע נרחב באבחנה, תוך שימוש במגוון רחב של אמצעים וכלים לקביעת תוכנית טיפול המבוססת על עקרונות האנטומיה והאסתטיקה הקלאסיים. יישום הידע התיאורטי והמעשי בהכשרתו הרב תחומית של המתמחה בשיקום הפה, מאפשרת לו לרכז את הטיפול הייחודי ולהנחות את הרופאים במקצועות השונים (פריודונטיה, אורתודונטיה, אנדודונטיה וכירורגיה) לבצע את הפעולות המכינות הדרושות לביצוע שיקום הפה ברמה הגבוהה ביותר. המתמחה ירכוש ידע בחומרים דנטליים ויציג ידע עדכני בתחום הנדרש לשיקום הפה לבחירת חומרי השחזור החדישים והמתאימים. בסוף מסלול הלימודים ירכוש יידע לביצוע ניתוח מקרה מתחילתו ועד סופו ברמה האישית, ברמת הפנים, ברמה הבין קשתית, ברמת הקשת וברמת השן הבודדת. תוכנית ההתמחות מכשירה את המתמחה לעבודה בצוות עם מתמחים ומומחים מתחומי ההתמחות השונים. ההתמחות מעניקה למתמחה את הכלים הדרושים לשמירה על מצוינות מקצועית והתקדמות מתמדת בתחום המקצועי ועל ידי כך רוכש המומחה לשיקום הפה את היכולת לבצע תוכניות טיפול אופטימאליות. 

אמצעי הוראה

ההוראה ניתנת באמצעות הרצאות, סמינרים, הדגמות, הצגות מקרים, הדרכת סטודנטים, עבודה קלינית ומעבדתית, שהייה במעבדות שיניים, טיפול במתרפאים וביצוע תכניות טיפול מורכבות.

מסלולים מיוחדים

מוצע מסלול בו ניתן לקבל מלגה והוא מסלול PhD משולב התמחות: שנתיים ראשונות לפחות המוקדשות ללימודים ומחקר, לקראת קבלת התואר PhD ובשלוש השנים שלאחריהן – תוכנית התמחות מלאה על כל הנדרש ממתמחה מן השורה. מסלול זה מעניק פטור ממדעי יסוד ואורכו חמש שנים לפחות. מועמדים מתאימים שייבחרו בוועדת קבלה מיוחדת טרם תחילת התכנית המשולבת, יהיו זכאים למלגת קיום עפ"י הקריטריונים של האוניברסיטה העברית למסלול בתואר שלישי.

תהליך הקבלה

 

 

מועמדים, רופאי שיניים בעלי רשיון עבודה ישראלי קבוע, מוזמנים להירשם לתוכנית ההתמחות בשיקום הפה.

הליך הקבלה יכלול את השלבים הבאים (כולם או חלקם):

1.  הגשת מועמדות באתר האוניברסיטה

2.  ראיונות אישיים למועמדים המתאימים

3.   מבדקי קבלה

 

תאריך אחרון להגשת מועמדות: 10 ביוני 2023

יום מבדקי הקבלה למתאימים יתקיים במהלך חודש יולי 2023

 

הליך הגשת מועמדות

 

הליך הגשת מועמדות

א.   יש למלא טופס הרשמה מקוון 

ב.   יש למלא טופס קורות חיים מקוון 

ג.    יש להעלות את המסמכים הבאים לתיקיית העלאת מסמכים אישית באתר ההרשמה לפי ההוראות 

גיליונות הציונים בלימודי רפואת שיניים (עם אישור על ממוצע ציונים ב-3 השנים האחרונות)

אישור רשמי על מיקום בכיתה בלימודי רפואת שיניים

תמונת פספורט עדכנית צבעונית

תצלום רישיון עבודה קבוע לעיסוק ברפואת שיניים בישראל

תעודת סיום לימודים ברפואת שיניים/דיפלומה, תעודות לתארים נוספים

מכתב פנייה של המועמד/ת - יש לציין שם ותאריך, ולתאר בקצרה את הסיבות לבקשה להתמחות (לא יותר מעמוד אחד)

ד.   שתי המלצות שישלחו לפי הסבר שניתן 

ה.   תשלום ליום המבדקים בסך ₪600, יש לשלם בקישור הבא

 

לאחר הערכת כל הנתונים יוזמנו המועמדים המתאימים לראיון ומבדקים על פי הנהלים הקיימים.

לברורים נוספים ניתן לפנות במייל לרכזת ההתמחויות  mayam@savion.huji.ac.il

 

להרשמה להתמחות לחץ כאן  ---> Pages - HUJI Studies Registration System